Kinderlijke onschuld

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gold watch door Wendy Mayer, 2012

 

                              New Order: British Art Today, Saatchi Gallery, Londen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doelwit

 

Een vredig familie-tafereel, zo lijkt het. Maar de baby heeft in ieder handje een lange vlijmscherpe naald. De harten van de ouders zijn gemerkt met een kruis alsof die plekken het doelwit zijn. Een verwijzing naar de hartepijn die kinderen op vele manieren kunnen veroorzaken. Mayer zegt over het werk: “ ‘Gold Watch’ is a portrait that references emotional damage and repair suffered at the hands of our children.

 

 

 

 

Mayer heeft verklaard dat haar werk “plays with our perception of children as innocents”

 

 

 


 

Wendy Mayer  (Engeland, 1975)

 

www.wendymayer.com

 

“Mayer’s sculptural figures represent a disturbing vision of the human form which beyond that draws on familial relations and myths, and the artist’s response to them. Having always been fascinated by dolls and children’s toys, Mayer constantly returns to them in order to render herself and those around her in strange doll-like, waxwork form. As such, we are presented with autobiographical sculptures that are powerfully representational but also eerily unreal” (bron).

 

 

 

 

                                        Fly away Peter, 2011

 

 

 

                            Steekspel tussen twee kinderen, het is een verwijzing naar wedijver tussen kinderen onderling

 

 

 


 

Saatchi Gallery, Londen

 

Foto’s: november 2013

 

 

 

 

Startpagina Buitenbeeldinbeeld

 

 

Startpagina Beelden in Engelse Musea