Kinderlijke
onschuld Gold watch door Wendy Mayer, 2012 New Order:
British Art Today, Saatchi Gallery, Londen Doelwit Een vredig
familie-tafereel, zo lijkt het. Maar de baby heeft in ieder handje een lange
vlijmscherpe naald. De harten van de ouders zijn gemerkt met een kruis alsof
die plekken het doelwit zijn. Een verwijzing naar de hartepijn die kinderen
op vele manieren kunnen veroorzaken. Mayer zegt over
het werk: “ ‘Gold Watch’ is a portrait that references emotional damage and
repair suffered at the hands of our children. Mayer heeft
verklaard dat haar werk “plays with our perception of children as innocents” Wendy Mayer (Engeland, 1975) “Mayer’s sculptural figures represent a disturbing
vision of the human form which beyond that draws on familial relations and myths,
and the artist’s response to them. Having always been fascinated by dolls and
children’s toys, Mayer constantly returns to them in order to render herself
and those around her in strange doll-like, waxwork form. As such, we are
presented with autobiographical sculptures that are powerfully
representational but also eerily unreal” (bron). Fly
away Peter, 2011 Steekspel tussen twee
kinderen, het is een verwijzing naar wedijver tussen kinderen onderling Saatchi
Gallery, Londen Foto’s:
november 2013 Startpagina Buitenbeeldinbeeld Startpagina Beelden in Engelse Musea |